Luckast, bleskast, a dobro mu stoji: Marko Stojanović u „Zoni braka” (1997)

Televizija

Avgust 1997: Sa glumcem – pantomimičarem Markom Stojanovićem, poštovani TV publikum upoznao se još pretprošle, a još bolje prošle Nove godine, u „Skrivenoj kameri” na Trećem kanalu, kada je ova „otkačena” faca svojim umećem dovodila do ludila poznate goste. Ostajući i posle veran Trećem kanalu Marko Stojanović, zajedno sa Monikom Romić ponovo pleni gledalište u serijalu „Zona braka”, svake večeri pre početka popularne „Kasandre”.

Marko Stojanović je završio Akademiju dramskih umetnosti u Beogradu, i kako kaže – pogrešio autobus, oduvek je želeo da bude elektrotehničar i mali haker. Uzgred, bio je i dežurni zabavljač u društvu, vukao mamine prijateljice za kosu, mazio najlonske čarape, kreveljio se… Baš zbog toga, bez neke posebne pripreme, okušao se na glumi – i iz cuga bio primljen. Diplomski ispit i posle „Bloody sports” odveo ga je u Pariz, pravo u školu Marsela Marsoa, kada je shvatio da je, posle Pepija Lakovića i Jozefa Nađa, jedini Jugosloven koji je godinu dana radio sa najpoznatijim majstorom pantomime.

No, vratimo se Markovom početku u Beogradu i njegovim ulogama u „Skrivenoj kameri”:

Te godine ušao sam u dva bitna pozorišna projekta – „Briljantin” i „Mušica” – koja je učestvovala na Festivalu u Edinburgu i Londonu, gde sam se i upoznao sa Igorom Mikljom. Bez obzira na sve pripreme oko nje, „Skrivena kamera” je urađena „ad hoc”. Meni kao glumcu, bilo je zanimljivo, da šta god da sam radio, moralo je da mi se veruje. Sve te improvizacije, egzibicije, pošalice, doskočice – bilo kroz verbalni ili fizički geg – morale su u svojoj teatralnosti da budu potpuno uverljive. U suprotnom, te „neskrivene – skrivene kamere”, bile bi otkrivene. A kako sam obožavalac komedije apsurda i fizičkog gega, tako sam i tu neku svoju glumačku igru uspeo da, zajedno sa žrtvom, dovedem do potpunog apsurda. Iako je sve izgledalo lagano, bio je to vrlo ozbiljan glavni zadatak. Ali, osećao sam se pomalo kao špijun pod maskom, koja ga u svakom trenutku može izdati, a koji istražuje čak svoje najintimnije delove ličnosti svoje žrtve. Sve u svemu, bilo je jako zabavno.


Horor u braku

Posle „Skrivene kamere” nastavili ste da sarađujete sa Trećim kanalom i, napokon, zaintrigirali ste gledaoce „Zonom braka”.

Stefan Grubač je idejni tvorac „Zone braka”. Pozvao je Moniku Romić, Zlatka Marušića i mene i tutnuo nam u ruke knjigu „Ženske priče” Duška Radovića. Dosta smo razmišljali i u tom pripremnom periodu dođosmo do forme „Zone braka”, što je u stvari i nešto slično „Zoni sumraka”. Parodija horora iz „Zone sumraka” trebalo je da potencira „horornost” braka. Prvih 40 epizoda radili smo po „Ženskim pričama”, a od tih prvih 10 epizoda, iz strahopoštovanja, striktno smo se držali Radovića. A posle, sve više smo improvizovali i stvarali naše priče na osnovu tekstova koje je pisao Zlatko Marušić. Dakle, posle 50. epizode tekstovi su sa mirisom Duška Radovića, ali sa novim autorima – Marušićem i sa mnom.


Glumac Marko Stojanović 1997-1

„Zona braka” jeste da kratko traje, ali ide svake večeri. Mora da je naporno?

U početku smo dobili jako oskudne uslove za rad, tako da smo za prvih 50 epizoda snimali po tri-četiri priče dnevno, a što je napor i za reditelje, glumce, šminkere, kamermana i sve ostale. Valjalo je znati napamet po tri-četiri priče, igrati dnevno po tri-četiri lika, u isto toliko različitih ambijenata, kostima – a sve to u jednom stanu. Zvuči, a i jeste nemoguće. Uspeli smo, jer sve je radila stalna ekipa sjajnih ljudi, bez ijedne psovke i bez podignutog tona. Sada je već proces rada postao stil: Marušić napiše tekstove, onda se nađemo na objektu i sat-dva pre snimanja svake priče – iščitavamo, improvizujemo, menjamo…


Pivo i čačkalice

Ko su u stvari Timotijevići, glavni junaci „Zone braka”?

Timotijevići nisu jedna porodica, jer priče u prvih 50 epizoda bile su svaka za sebe. Takvu jednu porodicu možemo prepoznati na ulici, u komšiluku, svom stanu, i u sebi samima. Po tome su tekstovi, kako Radovićevi, tako i Marušićevi – dragoceni. Znači, govori se o jednoj porodici bez dece, koja živi u nekom neboderu, bilo u suterenu, bilo na poslednjem spratu, ti supružnici se džangrizaju najviše za vreme onog „nervoznog” perioda dana. U novim epizodama, koje kreću na jesen, pojaviće se osam porodica različititog socijalnog statusa, pa tako biće dizelaša, rokera, pankera, hipika, sportista…, zatvorenih u životnom prostoru jedne garsonjere, a koji prolaze kroz pet uobičajenih dnevnih situacija: buđenje, doručak, ručak, večera i uspavljivanje, s tom razlikom što će priče trajati malo duže nego do sada.


Glumac Marko Stojanović 1997-2

U „Zoni braka” vi ste pivopija, koji samo ređa bocu do boce i neprestano gricka čačkalice. Zar zaista toliko volite pivo?

Ne, to je voda, jer ja uopšte ne pijem alkohol, ali zato – čačkalice su prave, pošto ih koristim i u privatnom životu u nedostatku četkice za zube.

Da li zbog piva, čačkalica, ili Monike Romić, tek, postali ste popularna TV faca. Kažite, kako reaguju gledaoci?

Ima tu dve odlične stvari: prvo – niko nije ravnodušan – ili nas vole, ili preziru. Po istraživanju „Ekspres Politike” bili smo drugi po gledanosti u Srbiji, tik posle „Kasandre”, što je samo po sebi sjajna stvar. A drugo, važno je što nas gledaju i deca i tinejdžeri i stariji ljudi, bez obzira što bi naša gledalačka ciljna grupa trebalo da budu osobe od 35 do 40 godina, odrasle na Dušku Radoviću. Međutim, ta kratka i sažeta forma, koje kod nas nema u okviru igranog programa, i sa druge strane taj neki humor koji smo mi pokušali da pomerimo ka našem vremenu, a i rediteljskom i glumačkom izrazu – imali su pozitivan efekat na mlađu publiku. Dogodilo se da mi je prišla jedna žena, majka troipogodišnjeg deteta, i kaže da njeno dete voli da gleda „Zonu braka”, jer zanimljivo mu je to mahanje ruku, ti izrazi lica, taj pantomimski grč. Rečju, sve mu je to jako smešno. Opet, stariji gledaoci najčešće mi kažu: „Baš si lud, blesav, i dobra ti je pantomimika”. Drago mi je da serija pomaže popularizaciji telesnog izraza – pantomime.


Serija „Zona braka”, epizode od 20 do 30 iz 1997. godine

Rezime

Junak „Skrivene kamere” i „Zone braka” Trećeg kanala RTS godinu dana je usavršavao pantomimu u Parizu, uz najvećeg majstora te umetnosti Marsela Marsoa

Razgovor vodio: Danilo Bugarski

Fotografije snimio: Milorad Isailović

Obrada celokupnog materijala: RetroPressAdria

(„Radio TV Revija”, 16 – 22. avgusta 1997.)

Saznajte i...

Please follow and like us:
error0

13 thoughts on “Luckast, bleskast, a dobro mu stoji: Marko Stojanović u „Zoni braka” (1997)

  1. I’m curious to find out what blog platform you happen to be utilizing?
    I’m experiencing some small security issues with my latest site and I would like to find something more secure.
    Do you have any suggestions?

  2. For most up-to-date information you have to pay a quick visit internet and on internet
    I found this site as a most excellent website for most up-to-date updates.

  3. You really make it appear really easy together with your presentation but
    I find this matter to be really one thing that I think I
    might never understand. It seems too complex and extremely
    vast for me. I am taking a look forward on your next publish, I will try to get the dangle of it!

  4. Terrific article! That is the kind of information that are supposed to be shared around the web.

    Disgrace on Google for not positioning this submit upper!
    Come on over and visit my web site . Thanks =)

  5. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though
    you relied on the video to make your point. You obviously know what
    youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to
    your blog when you could be giving us something informative to read?

  6. Hello! This is my first comment here so I just wanted
    to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading through your blog posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same subjects?

    Thank you so much!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *