Samo emisije uživo su prava televizija: Dragana Katić (1999)

Mart 1999: Dragana Katić se pred male kamere vratila posle pauze za koju su „zaslužni” sada desetomesečni blizanci. Ona potpisuje kao urednik i voditelj veoma gledanu emisiju „Marketing ekspres” koja se emituje na Prvom kanalu RTS svake subote u reprezentativnom terminu i koja je podjednako prirasla za srce gledaocima iz naše zemlje, ali i onima u inostranstvu, koji je prate preko satelita, i kojima je ona jedna od spona sa domovinom.

Pitamo Draganu kako je provela pauzu za vreme trudničkog i porodiljskog odsustva kada je bila isključivo TV gledalac?

„Iskoristila sam vreme da čitam i maksimalno gledam televizijski program. Pratila sam putopisne reportaže, dečije programe, informativni program i mnogo serija. Naravno, govorim o periodu do porođaja, a kad su se rodila moja dva sina onda je bilo manje vremena za televiziju. Redovno sam pratila „Marketing ekspres” i to sa posebnom pažnjom. Nisam imala primedbe na kolege voditelje, ali nisam mogla da ne pomislim šta bih ja na njihovom mestu pitala gosta, kako bih reagovala i slično. Imala sam profesionalne primedbe kojih nisam mogla da se oslobodim a sve ostalo sam gledala „neutralno” kao bilo ko drugi.”

U međuvremenu su se pojavila mnoga nova voditeljska lica koja su zaobišla vaš put do malog ekrana: audiciju, pa posle toga okršaj u velikim programima tipa „Leto na Adi”, „Nedeljno popodne”, „Tamo daleko”, „U snu san”, „Zabavna nedelja”…

Teži put do TV-slave

„Ako se radi o tipu emisije u kojoj sve prolazi onda je u redu to što se pojavljuju lica bez nekog prethodnog iskustva. Pretpostavljam da je na privatnim televizijama važna gledanost i sa te strane se slažem s tim, ali ukoliko govorimo o kvalitetu onda, naravno, ne. Ja se lično dobro osećam što sam prošla taj komplikovaniji i teži put na televiziji i zato imam veće obaveze i prema sebi i prema gledaocima. Dvanaest godina sam na televiziji, a ja još nisam prestala da se izgrađujem, da radim vežbe dikcije, da snimam emisije i da kasnije korigujem ono što mi se čini da nisam dobro uradila.”

Ove godine će biti obnovljen nekadašnji izbor za najpopularnije TV lice gde će se u istom košu naći sve voditeljke i novinarke.

„U redu je da gledaoci glasaju za svoja omiljena televizijska lica ali bi istovremeno trebalo organizovati i stručni žiri koji bi ocenjivao kvalitet onoga što se radi.”


Dragana Katić 1999.
Dragana Katić 1999.

Odnedavno ste i urednik „Marketing ekspresa”, ne samo voditelj. Da li je to dodatna obaveza i u čemu se ona sastoji?

„Kada se pojavite pred gledalištem u emisiji koja se emituje uživo onda imate jednako veliku odgovornost bilo da ste potpisani kao urednik ili ne. To je poseban slučaj u emisiji „Marketing ekspres” gde je moj zadatak da razgovaram sa ljudima koji se prvi put pojavljuju pred televizijskim kamerama, koji imaju tremu, a istovremeno i dodatno uzbuđenje jer su nadohvat vredne nagrade. Obično su spontani, kažu ono što misle, najčešće paze na to da ne zaborave familiju i prijatelje. Zato je važna priprema uoči emisije. Urednička obaveza mi je zadovoljstvo jer i da sam samo voditelj, ne bih mogla da radim taj posao, a da ne umešam svoje prste u sadržaj emisije.”


Gledaoci pišu

„Marketing ekspres” je uveo nove rubrike, između ostalog i veliku igru za bebe koje će se roditi prvog januara 2000. godine. Da li je to posledica toga što ste vi majka, a što je to odskora i Sunčica Jergović, reditelj emisije?

„To ima donekle veze sa tim ali se ideja dopala celoj redakciji. „Marketing ekspres” je emisija koja nije zakucana. Sve može da se menja i svaka ideja je dobro došla. Ja pažljivo osluškujem šta o emisiji kažu oni koje poznajem, koje su njihove kritike i sugestije, ili komplimenti. Rado saslušam i šta mi kažu i nepoznate osobe u samoposluzi, na ulici… Redovno i sa velikim zadovoljstvom, čitam pisma gledalaca koji emisiju poistovećuju sa mnom pa me pozdravljaju i zahvaljuju mi se na dobijenoj nagradi, ali mi se i žale ako im nagrada nije uručena, što se ponekad dešava, jer nagrada ima zaista mnogo. Koristim svaki trenutak u emisiji da glasno pročitam pisma gledalaca jer ih zaista uvažavam.”

Na početku karijere vaši sagovornici su bili poznati iz sveta pozorišta, filma, muzike, slikarstva. Da li vam nedostaje ta vrsta razgovora?

„Nedostaje mi i osećam da sam osiromašena zato što su se u međuvremenu pojavile mnoge ličnosti koje su postigle zanimljive karijere i sa kojima bi bilo zadovoljstvo razgovarati. No, doći će vreme i godine kada ću raditi autorske emisije. To ide sa godinama, za sada još mogu da se slikam i da radim tip emisije kao što je „Marketing ekspres”. U toj vrsti emisije najvažnija je umešnost, brzina i spontanost i, naravno, koncentracija. Mislim da je to pravo televizijsko novinarstvo, jer ja samo priznajem emisije koje se emituju uživo. Sve ostalo nije televizija…”


Dragana Katić 1999.
Dragana Katić 1999.

Lice sa naslovne strane – Dragana Katić

„U poslu koji radim najvažniji su umešnost, brzina i spontanost. I, posebno, koncentracija. Mislim da je to pravo televizijsko novinarstvo, jer priznajem samo emisije koje se emituju uživo. Sve ostalo nije televizija”, kaže urednica i voditeljka „Marketing ekspresa”.

Bonus Instagram materijal – originalna slika naslovne strane Radio TV Revije iz broja aktuelnog 13-19. marta 1999. godine


Razgovor vodila: Meri Bilić (M. Bilić)

Naslovna fotografija: kombinacija u koju su umetnute fotografija sa sajta pixabay.com, logo sajta RetroPressAdria koji je radila Katerina Petković i fotografija naslovne strane „Radio TV Revije” objavljene u broju od 13. do 19. marta 1999. godine na kojoj se našla upravo Dragana Katić, a koju je uradio Milorad Isailović.

Preostale dve fotografije koje se nalaze u ovom tekstu, a koje ranije nisu objavljivane na Instagram stranici je uradio: Milorad Isailović.

Na kraju teksta se našla originalna fotografija naslovne strane ranije podeljena na Instagram stranici koju je uradio Milorad Isailović (M. Isailović).

Obrada celokupnog materijala: RetroPressAdria

(Radio TV Revija, 13-19. mart 1999.)

Please follow and like us:
error0

Povezani tekstovi

Leave a Comment